Dag 7 - Old Town en de lange reis terug

Nog een paar laatste uren in de stad. We liepen nog een rondje in de Old Town, eigenlijk vooral een woonwijk met typische Amerikaanse huizen, en maakten nog een korte wandeling door het centrum. Het uitzicht vanaf de bruggen gaat nooit vervelen.

Lees meer »

Dag 6 - Adler Planetarium, Denny's in the outskirts en de laatste city walks

We begonnen de dag vanmorgen in het Adler Planetarium. Veel interessante exhibitiestukken, zoals letterlijke stukjes van de maan en van Mars; oude kompassen en weergaven van het zonnestelsel, info over de recentere space endeavors van de mens, en natuurlijk de shows in het omniversum-achtige theater. En eenmaal buiten konden we ons hart ophalen aan die schitterende skyline van Chicago, zo mooi zichtbaar vanaf hier. Een droom!

Dag 1 - De reis naar Chicago

Samen op weg naar weer een nieuw avontuur. Maanden naar uitgekeken, lang en grondig op voorbereid, nu is het zover! Om 02:00 reden we weg uit Zwijndrecht, over de verlaten snelwegen - de nacht is immers voor de wilde dieren - richting Zaventem. De auto staat bij Roels oude appartement. Vanaf daar hebben we twintig minuten gelopen naar de vertrekhal. Vanwege een tijdelijk kerstbeleid bij Iberia moesten onze handbagagekoffers mee in het ruim; gratis, dat wel. Eigenlijk best wel lekker, met alleen een rugzak bij ons! En nu zitten we ontzettend te genieten van deze lounge, waar het warm en gezellig is en waar je echt de wereld aan keuze hebt voor je ontbijt.

Lees meer »

Dag 2 - Lakefront Trail, Michigan Avenue, Skydeck at Willis Tower

De dag begon vroeg vanwege de jetlag, maar dat vonden we eigenlijk juist niet erg. We stapten een paar straten verder op de bus naar Navy Pier, een plekje waar je mooi uitzicht hebt op de skyline van Chicago. Het was er zowat uitgestorven, dus we hadden heerlijk de ruimte! Mensen die mij kennen, weten dat ik erg gedij op een gebrek aan toeristen, ook al ben ik er zelf eentje 😄

Dag 3 - Regen en kerstetalages

December in Chicago! Veel kerst - in de etalages en perken en langs de gevels, alles groot, groter, grootst - en nadat we de Magnificent Mile hadden afgelopen en bij de rivier aankwamen, begon het zowaar te sneeuwen! Een magisch momentje. Verver bezochten we nog een prachtige, warme kerk met rode vloerbedekking op de houten vloer en een schitterend plafond: de St. James Cathedral. Een haven van vrede en rust in de drukke, regenachtige stad. Nu kijken we Nederland - Argentinië onder het genot van een lekker groot Subway-broodje. Daarna is het hopelijk droog en dan gaan we de stad weer in!

Lees meer »

Dag 5 - Kerkdienst, MSI, The Lion King

We waren weer vroeg uit de veren, want voordat we naar de kerk zouden gaan moest er eerst nog iets anders gebeuren. Een paar minuten voor openingstijd stonden we bij de box office van het Cadillac Palace Theatre, in de rij voor rush tickets voor The Lion King! En met succes: een kwartier later stonden we buiten met tickets op goede stoelen voor een derde van de normale prijs. We bezochten een kerk waar we niet per se nog eens terug willen komen, maar desondanks is het mooi dat er op zoveel verschillende plaatsen in de wereld plekken zijn waar God gezocht en gevonden wordt. We lunchten bij Roots, waar ik echt de lekkerste mac and cheese ooit heb gegeten. Dat in combinatie met de krulfrietjes is echt geweldig. Met de metro reisden we naar het noorden van de stad, waar we een snelle blik wierpen op baseballstadion Wrigley Field en een bijbehorende fan store. Toen weer terug naar het zuiden voor yet another museum.